Opublikowanym na łamach "Twórczości" głosili zasadę tzw, pro Kobiety szukajace mezczyzn w Bedlno domo sua" Poznam pana w Blichowo. Spotęgowanego realizmu, która miała się sprowadzać do postulatu "zamknięcia rzeczywistości w zdecydowanej artystycznej formie, pokazania jej spotęgowanej Poznam pana w Blichowo i przez to powszechnie przekonywającej". Którymi byli Tadeusz Kantor i Mieczysław Porębski, stała się też okazją do zaprezentowania wypowiedzi teoretyków Grupy. Ekspozycja okazała Poznam pana w Blichowo się "pierwszą (. Druga wystawa Grupy Młodych Plastyków, otwarta w Pałacu Sztuki w październiku 1946 roku zgromadziła prace Tadeusza Brzozowskiego, Marii Jaremy, Tadeusza Kantora, Jadwigi Maziarskiej, Kazimierza Mikulskiego, Jerzego Nowosielskiego, Erny Rosenstein, Jerzego Skarżyńskiego i Bogusława Szwacza. Które rozpoczynało w nowych warunkach polityczno-społecznych samodzielną Poznam pana w Blichowo pracę" jak pisał po latach Aleksander Wojciechowski w "Przeglądzie Artystycznym" , ) manifestacją dążeń pokolenia. Metaforyczno-ekspresyjny charakter większości wystawionych prac, pokrewnych poetyce surrealizmu, wiązał Poznam pana w Blichowo je z tradycją okupacyjnego Teatru Eksperymentalnego. W tekście zatytułowanym "Grupa Młodych Plastyków po raz wtóry. Pierwsza jej wystawa miała miejsce w czerwcu 1945 Poznam pana w Blichowo roku w krakowskim Klubie Związku Literatów i była manifestacją sprzeciwu wobec dominującego wówczas malarstwa kolorystycznego. Która szybko stała się jedną z dwu centralnych postaci ugrupowania, ważnym dla całego środowiska krakowskich Nowoczesnych faktem stało się przystąpienie do GMP Marii Jaremy. |